Mi az a branding board és mire használhatod?

2021-05-29 |

Lilla

lillart Webdesign branding board

Hallottad már a branding board kifejezést, de nem tudod, hogy mire is jó és mire használhatod a vállalkozásodban? Olvasd el ezt a bejegyzést, hogy választ kapj.

A branding board azaz arculati tábla a vállalkozás minden arculati elemét tartalmazza. Na de mik is ezek az elemek?

Mit tartalmaz a branding board?

  • A logó és annak minden verziója felkerül az arculati táblára. Egy logónak több variációja lehet, úgy mint fekete, fehér, álló, fekvő változatok, és különböző színvariációk, színátmenetes és gradient nélküli verziók. Ezeknek mind a branding boardon a helye.
  • Színpalettát is tartalmaznia kell a táblának, amely a logóban valamint a márka arculatában használt színeket tartalmazza. A legjobb, ha a színek mellett a színkódok is fel vannak tüntetve, hiszen így pontosan ugyanazokat a színeket használhatod mindenhol.
  • A betűtípusok is nagyon fontos elemei egy arculatnak, így a logóban és az arculatban használt fontok sem maradhatnak ki.
  • Minták, grafikák, ikonok – ha ilyeneket is tartalmaz az arculatunk, akkor ezeknek is az arculati táblán a helyük.
  • Továbbá az arculattervezés során inspirációforrásként használt, vagy a megtervezett arculattal összhangban álló fotók is felkerülhetnek.

Mire jó a branding board?

Egy jól összerakott arculati tábla pontos képet nyújt a vállalkozás arculatáról, így segítséget nyújt abban, hogy egységesen és következetesen tudjuk alkalmazni márkánk arculatát. Ha a rajta szereplő elemeket használjuk minden anyagunkon, akkor egységes arculatot tudunk teremteni. Ez pedig nagyban segíti a márkánk felismerhetőségét és megjegyezhetőségét. Hogy miért fontos az egységes arculat, és hogyan érheted el? Olvasd el az erről szóló bejegyzésem: Útmutató az egységes arculat kialakításához

Cottage Spa branding board

Arculati tábla vagy arculati kézikönyv

Az arculati kézikönyv összetettebb, mint az arculat tábla, minden arculattal kapcsolatos szabályt lefektet. Például azt, hogy hogyan és hogyan nem használhatjuk a logót, a betűtípusokat, milyen árnyalatait használhatjuk az arculati színeknek, stb. A branding board ehhez képest egyszerűbb, kevesebb tartalommal, ám rajta is szerepel minden fontos dolog, ami segítséget nyújt a fent említett következetes és egységes arculat kialakításában. A kézikönyv összeállítása idő- és költségigényesebb, egy egyéni vagy mikrovállalkozás számára az arculati tábla is elegendő lehet. Azonban ha több kézen keresztül történik ez a munkafolyamat, egy komplett csapat, szakember dolgozik a grafikai és design feladatokon, akkor jól jön a kézikönyv, ami lefekteti a pontos szabályokat és mindenki ez alapján tud tervezni.
Nálam a logótervezés tartalmazza az arculati tábla elkészítését, tehát nem kell külön készíttetned, ha velem tervezteted a logód. Ha a logótervezés lépései is érdekelnek, akkor nézd meg itt az erről szóló Instagram bejegyzésem. Ha pedig bővebben olvasnál a témáról, akkor a blogbejegyzésem ajánlom figyelmedbe: Hogyan zajlik nálam a logótervezés?

Hogyan készíts magadnak arculati táblát?

A branding boardot akár saját magad is elkészítheted, ha tudsz kezelni valamilyen grafikai vagy képszerkesztő programot. Nincs igazán formai megkötés, a lényeg, hogy szépen, átláthatóan felkerüljön rá minden arculati elem, amelyet használ a vállalkozásod. Ha mégis gondban vagy, hogy hogyan állítsd össze, akkor keress rá „branding board template” címszóval, és akár ingyenes felhasználható mintákat is találhatsz a neten. Ha pedig csak egy kis inspirációra van szükséged, akkor irány a Pinterest! Ha elkészültél az összeállítással, akkor mentsd ki pdf formátumban, és máris van egy használható arculati táblád. Akkor is használhatod sorvezetőként, ha magadnak készíted a kreatívokat, közösségi média tartalmak képi anyagát, hiszen csak ránézel, és tudod is, hogy milyen színeket, betűtípusokat, milyen stílusú képeket használj. Ha pedig grafikussal, webdesignerrel dolgozol együtt, akkor végképp jól jön, hiszen ezáltal ő is pontos képet kap a vállalkozásod arculatáról.