Hogyan zajlik nálam a logótervezés?

2021-01-19 |

Lilla

Felcon lovaspark logó

Ebből a bejegyzésből megtudhatod, hogy mire számíthatsz, ha velem készítteted a márkád logóját. Egyrészt a munkafolyamatot mutatom be, másrészt azt is láthatod, hogy Neked milyen szereped lesz mindebben.

Brief készítése

A brief elkészítése során rögzítem az igényeidet, elképzeléseidet, valamint a cégeddel, márkáddal és célközönségeddel kapcsolatos információkat. Ha nem rendelkezel ilyen leírással, ebben az esetben az általam összeállított kérdéssorra adott válaszokból áll össze a brief. Mindez azért fontos, mert így alapozzuk meg a projektet, és lényegében a brief alapján derül ki, hogy milyen arculatot kell tervezni. Minél részletesebb, tartalmasabb válaszokat adsz, annál inkább látom, hogy milyen irányba érdemes elindulni, milyen stílust kell megcélozni. Amennyiben konkrét elképzeléseid vannak a leendő logóddal kapcsolatban, azt is ebben a fázisban érdemes tudatnod velem.

Piackutatás

A piackutatás során mérem fel a versenytársak arculatát, ami abban segít, hogy tudjuk különböztetni a márkád a piacon lévő más szereplőktől.

Inspirálódás, ötletgyűjtés

Ebben a fázisban történik az ötletgyűjtés, az inspirációs források felkutatása. Fontos, hogy az inspirálódás soha nem egyenlő a másolással, hiszen a cél az egyediség, és hogy a vállalkozásodat leginkább kifejező arculat készüljön.

Moodboard készítése

Következő lépésként moodboard, azaz hangulattábla készül, amelynek a segítségével kifejezem a tervezés kezdetén felmerülő ötleteket, hangulatokat, mindezt képekkel, színekkel, mintákkal, betűtípusokkal. A moodboardnak egy teljes bejegyzést is szenteltem, így ha kíváncsi vagy rá bővebben, itt elolvashatod.

Skiccelés

Mielőtt még megnyitnám számítógépen a tervezőprogramot, több oldalnyi skiccet és rajzot készítek, hiszen a tervezés mindig papíron kezdődik. Ekkor minden bennem felmerülő ötletet papírra vetek.

A skiccek kidolgozása

Utolsó lépéseként a skiccekből néhány legjobban sikerült, legígéretesebb verziót kiválasztok, amelyeket vektorosan is kidolgozok az erre szolgáló programban. Ebből végül 2-3 változat jut el hozzád, amelyeket látványtervek segítségével mutatok be, hogy láthasd, hogyan működne élesben a logód.

Módosítási lehetőség

A bemutatott logókból választva, az esetleges módosításokat követően készül el a végleges változat. Ha egyik verzió sem nyerte el a tetszésed, és teljesen új logókat néznél meg, arra is van lehetőség. Alapvetően két ilyen módosítási kört biztosítok, erre azért van szükség, mert sokszor bizony nem születik meg rögtön a megbízó számára tökéletes verzió.

Átadás

Ha elkészült a végleges verzió, és teljes mértékben elégedett vagy, akkor megtörténik a logó átadása színesben, feketében, fehérben, amennyiben van, álló és fekvő verzióban is. Alapvetően három formátumban kapod meg a logód: pdf, png, és jpg, igény esetén pedig svg formátumban is. Átadásra kerül a tervezés során készített branding board, azaz arculati tábla is, amely tartalmazza a logót és variációit, a logóban és az arculatban használt színeket és betűtípusokat, jellemző képeket, esetleg textúrákat, közösségi média ikonokat.

Fontosnak tartom kiemelni, hogy a tervezés során soha nem a saját stílusomat erőltetem Rád, hanem arra törekszem, hogy megtaláljam azt, ami a márkádhoz leginkább passzol, legyen szó színekről, formákról vagy betűtípusokról. Ehhez persze az is kell, hogy a brief készítése során minél inkább betekintést nyújts a vállalkozásodba, az elképzeléseidbe – persze nem üzleti titkokra vagyok kíváncsi, csak arra, ami a megfelelő arculat elkészítéséhez szükséges. 🙂