Amit a moodboardról tudni érdemes
Lilla
A moodboard azaz hangulattábla elkészítése kihagyhatatlan lépés nálam a logó- és arculattervezés, valamint más kreatív feladatok során.
A moodboard segítségével kifejezhetjük a tervezés kezdetén felmerülő ötleteket, hangulatokat, és a továbbiak során is iránymutatásként, inspirációforrásként szolgál a kifejezni kívánt stílust, hangulatot illetően.
A hangulattábla nem csupán a webdesigner szakma sajátja, például a divattervezés, lakberendezés területén is használatosak ezek a kollázsok.
Fontos megkülönböztetni a branding boardtól, azaz az arculati táblától, amelyen a márka arculati elemei szerepelnek. A branding board a tervezési fázis végén áll össze, amikor viszont a moodboard készül, akkor a munkafolyamat elején vagyunk, így például nem kerül rá a logó, hiszen ilyenkor még nincs is kész.
Mit tartalmaz általában egy moodboard?
Ez természetesen az adott projekttől függ, de legtöbbször a bemutatni kívánt stílushoz, hangulathoz kötődő színek, képek, betűtípusok, feliratok, grafikai elemek, minták szerepelnek rajta. A moodboardok készítése során formai kötöttségekkel nem igazán kell számolni, számtalan formában, elrendezésben készülhetnek, persze nem árt, ha nem túl zsúfolt és átlátható a végeredmény – néhány példát láthatsz is a bejegyzésben az általam készítettek közül.
A moodboardhoz felhasznált képek válogatásánál az az elsődleges szempont, hogy a hangulatot, stílust prezentálják, hiszen nem a konkrét terméket vagy szolgáltatást kell megjeleníteni, persze az ehhez kapcsolódó képek is megjelenhetnek, de például egy kerékpár üzletnek készített hangulattáblára nem csak bicikliket ábrázoló képek kerülnek.
A tervezési fázisok közül számomra ez az egyik legkedvesebb rész, egy új projekt esetén órákat tudok tölteni a megfelelő képek keresgélésével, a színek meghatározásával, a hangulattábla összeállításával, és ennyi idő alatt igazán rá is lehet hangolódni az adott feladatra.